You better hold on

4 juli 2012

Att bli gammal är aldrig något som skrämt mig. Jag har sätt det som något naturligt och när man blir äldre och går i pension så har man tid att göra alla de där sakerma som man velat göra hela tiden men aldrig hunnit med. Som semster, fast på heltid.

När jag fått insikt i hur det kan bli om man inte får vara frisk eller har möjligheten att ta hand om sig själv så är det ganska skrämmande. Äldre boendet känns bara som en anhaltan innan det är dags att gå över till andra sidan. Som en väntan på att det ska ta slut..

Därför ska man försöka leva sitt liv fullt ut, sätta tanke till handling. Så man på slutet kan glädjas åt de sakerna man fått uppleva och faktiskt genomförde.

Jag prövade att göra ett nytt recept idag från ICAs "billiga veckan". Ganska starkt men gott. Bra vardagsmat! Det är kul att få skapa något. Finns massor av roliga recept som man kan laga, det gäller bara att genomföra det också.

Pasta och tomatsås med chorizo. Receptet hittar ni här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0