Your body is a wonderland

27 November 2011


När jag var på bio för ett tag sen med tjejerna i Lund och skulle gå på toaletten så satt denna fina post-it lappen på min toalett. Det gav mig värme, kändes som någon ville säga mig något. Nu någon månad senare känns ordet lika difust som då. Känner mig mest förvirrad och orkar inte fokusera på det, eftersom skolan tar upp större delen av min tid. Är sjukt stressad av allt man ska hinna med, orkar egentligen inte med det jag ska göra, men gör det ändå. Ser fram emot min praktik i januari när jag börjar på reklambyrån exaktamedia.


Även om inte post-it lappen hade rätt så har faktiskt denna helgen varit fylld med all möjlig sorts kärlek. I fredags var jag och fikade med en vän, vilket var en bra början på helgen. I lördags var jag i Hässleholm och drejade hos Lena som också läser samma program som jag. Hennes mamma har en hel källare med material för att jobba med lera och kunna dreja. Det var riktigt kul! Lena är en så himla varm och härlig person. Det är kul att kunna dela intresse med någon som är lika kreativ som en själv. Märkte dock att mitt tålamod är ganska lågt när det gäller att skulptera, haha! På kvällen var det utgång i Kristianstad med underbara vänner, super kul som alltid!


Idag har jag varit på julskyltning med min mamma och syster på Marsvinsholm. Jag har varit ganska negativ till julen på sista tiden.. Antar att det beror på att förra året hade jag någon att dela den med, man kände mer tillhörighet med någon annan. Denna julen bor jag själv och ska komma på hur jag vill pynta min lägenhet och vad jag vill göra med min julhelg. Inte så enkelt och inte lika kul.. Men idag kände jag faktiskt lite mysig stämning när vi var på Marsvinsholm. Åt årets första lussekatt och njöt av att vara inne i värmen med ljus och goda dofter när det var kallt och blåsigt ute.


Jag tror detta kommer bli en bra jul ändå.



Fina post-it lappen, kärlek rakt in i hjärtat.



Jag drejar hos Lena, fokus!



Vad ska jag göra med den här klumpen? haha!



Kladdigt! En skål kanske?

Kommentarer
Postat av: Anna Juneby

Det ser verkligen kul ut att dreja!

2011-11-27 @ 22:48:26
URL: http://nothingbox.net
Postat av: Maria

Det var det, du får pröva någon gång, Anna! :)

2011-11-28 @ 16:13:10
Postat av: Marit Lasson

Mys! Ja kärlek kan komma från många håll. Först och viktigast är från sig själv till sig själv, sen brukar det ordna sig!



Kram!

2011-11-28 @ 19:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0